T’agrada la fotografia? T’agrada Barcelona? T’agrada observar els petits detalls que ningú més percep?
Refotografiar seria, explicat pels entesos, tornar a fotografiar des del mateix punt una escena prèviament enregistrada, tractant d’evidenciar el pas del temps mitjançant la confrontació de diverses imatges obtingudes en èpoques diferents. Una persona que no sigui tant entesa et diria que refotografiar és fer patchwork fotogràfic a través d’imatges de diverses èpoques.
A l’exposició es mostren les fotografies panoràmiques que el fotògraf nord-americà Mark Klett va fer per encàrrec de l’Arxiu Fotogràfic, els treballs d’alguns alumnes que van participar en el taller de refotografia que va impartir M.K. durant la seva estada a la ciutat al novembre de 2010, així com el material històric que es va fer servir per fer les composicions.
Comentari Bcn Last Call: La veritat és que resulta molt curiós observar com es poden arribar a sobreposar tantes dècades en una mateixa fotografia i que, sorprenentment, el resultat sigui harmoniós per bé que ple de contrastos… Llàstima que la visita sigui curteta (m’hagués agradat que hi haguessin més composicions panoràmiques com la de “Miramar”). Sempre podeu aprofitar per continuar visitant l’edifici i per consegüent, visitar el Museu de la Xocolata o prendre alguna cosa a les terrassetes que teniu a la Plaça Allada Vermell -just al costat-.