Bcn Last Call

Blog sobre Barcelona

GINRAW: la ginebra gastronòmica Made in Barcelona

A la inauguració del restaurant Lando (de recent incorporació al Barri de Sant Antoni) es va servir aquesta ginebra. Em va cridar l’atenció. “Guaita! una ginebra ‘marca Barcelona’“! vaig pensar. La curiositat em va empènyer, com fa sempre, a conèixer alguna cosa més d’aquest projecte… 😉 El resultat de les meves perquisicions, a continuació.

Ginraw oblicua

1. UNA IDEA QUE ES CONVERTEIX EN PROJECTE. UN PROCÉS D’ELABORACIÓ ÚNIC.

GIN RAW (“ginebra pura” o “en cru”) sorgeix de la iniciativa conjunta de Roger Burgués i Lluís Jáuregui, dos apassionats de la gastronomia, professionals actius en el món del màrqueting i plenament enamorats de la seva ciutat i del seu potencial. Conjuntament van decidir, amb tota l’experiència prèvia en el sector de begudes alcohòliques de luxe, iniciar un projecte amb segell i identitat pròpia: una ginebra gastronòmica que estigués impregnada de l’esperit de la ciutat de Barcelona.

Una de les coses que vaig trobar més interessants és que GIN RAW s’elabora a través d’un procediment de destil·lació únic, que combina (i) el sistema tradicional en alambí de coure (ii) amb les últimes tècniques gastronòmiques de destil·lació a baixa temperatura mitjançant Rotaval (no vaig poder evitar obrir els ulls com unes taronjes mentre m’ho explicava el Roger), francament interessant. A veure si m’explico:

  • D’una banda, mitjançant la destil·lació tradicional del ginebre, es defineix el cor i essència de GIN RAW, la part més genuïna.
  • De l’altra, mitjançant la tècnica del Rotaval, tècnica emprada en cuina d’alt nivell, es destil·len a baixa temperatura (20-25º C) una selecció de botànics frescs (NO DESHIDRATATS, fet que fa la gran diferència!!!) i, no veient-se alterades les essències, es retenen llurs aromes, obtenint  una ginebra molt refinada i fresca.

Escollir els ingredients botànics no va ser tasca fàcil ja que es van fer desenes de probes per tal d’estar-ne ben segurs. Els experts (veure punt 2) van finalment acordar que les notes que havia de contenir “la fragància” havien de ser els  següents:

  • Mediterranis: llimona (Múrcia), cedrat (o poncem = fruit del poncemer, semblant a la llimona, conreat per a obtenir-ne l’essència o per a preparar-ne el xarop) (València) i llorer (Espanya).
  • Exòtics: fulles de llima kaffir (Tailandia), cardamom negre (Índia) i llavors de coriandre (Egipte).

Aquesta mescla respon a la realitat cosmopolita de la ciutat de Barcelona: una ciutat que, si bé per damunt de tot respon als trets mediterranis, conviu amb totes les cultures i influències que s’hi han anat arrelant deixant que aquestes formin part del seu dia a dia.

???????????

2. ELS EXPERTS EN LA MATÈRIA SÓN…

  • Xano Saguer, xef del restaurant Espai Sucre, primer restaurant de postres del món i soci de la prestigiosa escola de rebosteria.
  • El Maître Perfumeur Rossend Mateu, format a Ginebra i París, ha creat perfums de reconegut prestigi internacional com per exemple Agua Brava d’Antoni Puig (a finals dels 60) o 212 Men Carolina Herrera o XS de Paco Rabanne.
  • El sommelier Sergi Figueras: millor sommelier d’Espanya l’any 2012 i president de l’Associació Catalana de Sommeliers.
  • Javier Caballero, mixòleg; fundador i director de Liquid Experience, és un referent al món de la cocteleria

Tots ells han col·laborant en el desenvolupament i fabricació de GIN RAW aconseguint un Gin destil·lat, mediterrani, elegant i amb la touche cosmopolita de la ciutat en què està inspirat.

3. ESSÈNCIA BARCELONINA

Barcelona és, des de fa temps i per motius diversos, un focus d’atenció i d’admiració per part d’altres ciutats europees. Diversos índexs la situen com una de les ciutats més creatives (veure notícia web Turisme Barcelona), una de les ciutat més turístiques (veure notícia Hosteltur del passat mes d’octubre). Si bé aquests reconeixements tenen alguns aspectes matisables i certament discutibke, el cert és que Barcelona, en termes empresarials, com comentàvem amb en Roger i en Lluís, “agrada i ven”.

La gastronomia és una disciplina que no s’escapa d’aquest boom que viu la ciutat, ans el contrari. Una ciutat que destil·la bona gastronomia (fet corroborat per l’existència de restaurants d’alt prestigi i reconeixement) modernitat, avantguardisme, però que té presents els processos tradicionals.

En relació amb això darrer cal destacar l’esforç que fa GIN RAW per voler executar l’elaboració del producte a les rodalies de Barcelona. Gràcies a la col·laboració i el savoir faire de Montse Mascaró el procés té lloc a la destil·leria Mascaró de Vilanova del Penedès.

4. PACKAGING

L’ampolla és plena de detalls. El cos de la mateixa té un efecte setinat en degradat que recorda l’efecte de baixa temperatura tan característic del seu procés d’elaboració. El tap de fusta de freixe procedent de boscos sostenibles amb la combinació subtil d’una esfera d’alumini. Si mireu l’etiqueta del coll de l’ampolla veureu que hi ha indicat el número de lot (fan lots de 5.000 ampolles numerades individualment); més exclusiu impossible.

Finalment trobo graciós que la base de l’ampolla imiti les ampolles PET (politereftalat d’etilè) emprades habitualment per a begudes carbonatades i ampolles d’aigua. Estèticament es nota que ho han treballat molt.

ginraw1

5. LOCALS DE BARCELONA ON PODREU TROBAR GINRAW

Alguns dels locals de Barcelona on podreu degustar un gintònic preparat amb GIN RAW són:

 41º Av. Paralel, 164
Bar 68 C/ de Sant Pau, 68
Àbac Av. Tibidabo, 1
Big Fish C/ Comercial, 9
Boca Chica Ptge. de la Concepció, 12
Bartreze Major de Sarrià, 115
Calders C/ del Parlament, 25
Bar Cañete C/ de la Unió, 17
Coppelia Rera Palau, 4
EspaiSucre C/de la Princesa, 53
Fàbrica Moritz Rda. Sant Antoni, 39-41
Gran Hotel La Florida Tibidabo, 83-93
L’EGGS Pg. de Gràcia, 116 (Jardinets de Gracia)
La Royale Pl. del Camp, 5
Nomo C/ Gran de Gràcia, 13
Solange C/ Aribau, 143
TaktikaBerri C/ Valencia, 169
Terraza Martínez Crta. de Miramar, 38

I si en voleu comprar una ampolla, de moment ho podreu fer a la botiga Monvinic Store. 

****************

Així doncs, si sumem el talent d’un xef, un sommelier, un mixòleg, un perfumista i l’energia d’un parell de professionals del màrqueting enamorats de la seva ciutat amb ganes de tirar endavant un projecte engrescador i molt personal en el que han cregut des del primer dia, què tenim?

GINRAW, la ginebra gastronòmica Made in Barcelona.

(*) Fotografies facilitades per la marca.

One comment on “GINRAW: la ginebra gastronòmica Made in Barcelona

  1. Retroenllaç: Balius: vermut de dia, còctel de nit o… potser a la inversa? (Poble Nou) | Bcn Last Call

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Bcn Last Call és membre de:

Bcn Last Call col·labora amb:

Reconeixements:

Encara no em segueixes a Instagram?? NO way!!

No s'ha trobat cap imatge d'Instagram.

Dubtes, consultes, suggeriments?

bcnlastcall@gmail.com

Copyright © 2012 · All Rights Reserved · BcnLastCall

A %d bloguers els agrada això: