El post d’avui ens trasllada a un dels carrers més concorreguts del barri de Gràcia: el carrer Astúries (al costat hi teniu la parada de metro Fontana, L3) :-).
La botiga sobre la que us parlaré avui fa uns tres mesos que està oberta (tot i que el projecte en sí fa molts anys que funciona) i hi podreu trobar teles estampades artesanalment amb segells de fusta tallats a mà (handmade block print).
La marca Antoniona neix l’any 1997 per la passió de l’Antònia (la mare del Ricard -qui actualment regenta la botiga de Gràcia-) per les teles, els seus dissenys i els seus colors. Aquesta passió la va empènyer a viatjar a la Índia fa molts anys per tal de conèixer de primera mà els processos tradicionals d’elaboració de les teles i de les estampacions.
Emprenedora de mena, va decidir portar a casa seva (les Illes Balears) aquests teixits de tanta qualitat i d’originals estampats. De gran acollida pels clients de les Illes va decidir que calia expandir-se posant el peu a Barcelona on, recentment, el seu fill Ricard ha obert la botiga de la que us parlo avui.
Com es pot apreciar a l’anterior fotografia, les teles que trobareu a Antoniona estan estampades artesanalment amb segells de fusta tallats a mà. Cal tenir molt present que, per a que es fixin correctament els colors, el teixit ha de ser 100% de cotó. A més, cada tint s’ha de fixar amb un segell diferent. Per tant, si l’entramat del dibuix cont cinc colors seran necessaris cinc segells.
Tot un procés que requereix molta habilitat i paciència infinita…
A la botiga hi podreu trobar: pareos, fulards, cortines, necessers, quaderns, cobrellits…
Si hi aneu a donar un cop d’ull veureu que el ventall de colors i estampats és molt ric: amb tota probabilitat trobareu la peça que més combina amb aquell sofà ja “vellot” que voleu cobrir o aquell altre racó de casa al que li voleu donar un estil més personal (fins i tot hi ha hagut clients que es fan fer un capçal del llit folrat amb una d’aquestes teles).
A continuació teniu alguns exemples d’objectes i de colors que hi podeu trobar (només un petit recull, la botiga té un assortiment molt major).
Si voleu una tela original que no trobareu en cap altra botiga i, sobretot, esteu farts de comprar a les grans cadenes (Zara Home, Maison du Monde, Loja do Gato Preto) entreu i doneu un cop d’ull a Antoniona. Segur que trobareu un estampat que us convenci, tant si és per a decorar un pis de ciutat com per un apartament de platja o masia…
Com haureu vist a les fotografies hi ha estampats molt mediterranis. Suposo que hi té a veure el fet que l’Antònia i la seva família provinguin de ses Illes :-). Una molt bona selecció!!!
A més si us atreviu a crear el vostre propi disseny a Antoniona també hi podeu trobar els segells de fusta que us calen per a estampar una samarreta blanca o aquell mocador llis que ja no us agrada.
A la pàgina web d’Antoniona trobareu unes fotografies que us mostraran quins altres usos se li donen a aquestes teles. Com a estovalles queden genials i molt mediterrànies!
Coordenades:
******************
La cançó d’aquesta setmana està inclosa a la banda sonora de Slumdog Millionaire la pel·lícula de Danny Boyle ambientada en els suburbis de Bombai guanyadora de quatre premis als Globus d’Or, 8 Oscars i 7 Premis BAFTA.
******************
Feliç setmana!
Copyright © 2012 · All Rights Reserved · BcnLastCall
Retroenllaç: Mini-Guia de llocs on podeu comprar regals originals (Barcelona) – 2015 | Bcn Last Call