La il·lustració d’aquesta ciutat està, dit en català modern, on fire.
Presentacions de llibres d’il·lustració per aquí, col·laboracions d’il·lustradors amb grans marques per allà, degoteig continu d’exposicions, auge exponencial de perfils d’instagram amb estètiques molt treballades, venta desenfrenada de prints a totes les botigues mones d’aquesta ciutat (i.e. Magnesia, [‘galəri] o Verdejade), naixement de projectes tan originals com Vivir del Cuento…
Tot això forma part del mateix fenomen: la il·lustració està de moda.
Probablement els noms de Conrad Roset o de Paula Bonet us sonen d’alguna cosa. Amb raó. Són, sota el meu punt de vista i sense ser una experta en la matèria, els il·lustradors que, amb els seus corresponents treballs (alguns d’ells de molt d’èxit a l’estranger), han atansat a més gent aquesta disciplina artística. Ells han obert la veda fent que cada vegada apareguin més noms interessants en aquest particular món de la il·lustració. Cadascú té un estil. Poc a poc n’anirem descobrint alguns que són de /viuen a Barcelona.
Avui és el torn de…
***************************
La primera de les il·lustradores de la que us parlaré en aquesta saga de “Il·lustració Made in Barcelona” és la Laura Agustí: autèntica, divertida i amb unes ulleres molt fashion. Aquesta seria la meva descripció si hagués de fer un tweet.
Gràcies a Déu el blog permet que m’esplaï bastant més. Per a poder explicar coses sobre algú cal, però, conèixer-lo una mica millor. Així doncs ens traslladarem durant una estona al Federal Cafè, al Barri de Sant Antoni, per tenir una conversa amb la Laura.
Pel que sembla la Laura de petita ja apuntava maneres: “que jo recordi sempre m’ha agradat dibuixar“. Creativa i inquieta potser per això va decidir fer el Batxillerat de Belles Arts, llicenciar-se després en Belles Arts a la Universitat Miguel Hernández -especialitat pintura- (2003) i, no tenint-ne prou, va voler acabar completant la seva formació amb el màster de Disseny d’Interiors impartit a l’Escola Massana de Barcelona.
Després d’uns anys com a responsable al departament d’interiorisme en un estudi d’arquitectura de la Ciutat Comtal (feina que alternava amb la seva passió per la pintura i per la il·lustració), va decidir centrar-se en la il·lustració com a via d’expressió. Un gir de 180 graus acompanyat de grans dosis d’entusiasme. Així és com d’una passió se’n fa una professió, oi Laura?
Les xarxes socials també hi han jugat un paper molt important. Avui en dia plataformes com instagram, pinterest o facebook fan que el contingut d’un artista pugui ser ràpidament propagat a centenars d’usuaris. Així ha estat el cas de la Laura. Actualment té més de 60.000 seguidors a instagram i més de 80.000 a pinterest. Poca broma.
Anem a parlar ara de la seva obra…
La Laura té vàries col·leccions de dibuixos relacionades amb animals: Becoming Animal, Ashdown Cats, Animal Couples i Animal Aristocrazy [Les imatges anteriors pertanyen a la col·lecció Becoming Animals].
Aquestes col·leccions tenen un comú denominador: l’animalització de l’ésser humà. En aquests dibuixos veureu un ciutadà de carrer, retratat amb un estil victorià amb la seva roba i estil però amb el seu costat més salvatge on les plomes, les banyes, el pelatge i les urpes s’integren al cos com quelcom de natural. Al fi i al cap som naturalesa.
La seva obra em va captivar des del minut zero, un coup de foudre que dirien els gavatxos. “Tots tenim un animal que ens representa” diu la Laura. I afegeix: “a vegades em fixo una persona i dic, aquest noi o aquesta noia es podria representar amb aquest animal en concret …; és com un joc“.
Potser va començar com un joc però els que és segur és que amb aquests treballs de rotring negre i traç delicat la Laura ha aconseguit que molts de nosaltres ens sentim identificats en algun dels dibuixos que pots trobar a la seva galeria virtual o en botigues especialitzades (per exemple, a la botiga de la galeria Miscelània).
El grau d’identificació arriba fins a tal punt que la Laura rep molts encàrrecs de dibuixos per a tatuatges. La gent vol tenir representat a la seva pròpia pell aquell animal amb qui se sent identificat [alguns fins i tot volen les seves mascotes :-)]. La Laura és una amant dels tatuatges (un dels seus referents és el tatuador rus Andrey Svetov) i per això se sent tan còmoda fent aquests treballs.
I tu amb quin animal t’identifiques? Jo ja tinc el meu print 😉 (Miss Catbantry).
Si algun dia us passegeu pel barri de Sant Antoni és possible que us la trobeu al Tarannà sopant, fent un vermut a la bodega Vinito o comprant-se alguna peça de roba a la botiga Trait Store ;-). Són alguns dels seus llocs preferits.
*********************************
L’obra de la Laura em suggereix música onírica com aquesta > Wolf Girl dels suecs Simian Ghost.
¿Conocías esta canción Laura? Ya la puedes añadir a tus “Grabaciones del Hogar” 😉
Un beso y mil gracias por tu tiempo aquella tarde lluviosa de martes.
Copyright © 2012 · All Rights Reserved · BcnLastCall
Retroenllaç: Mini-Guia de llocs on podeu comprar regals originals (Barcelona) – 2015 | Bcn Last Call